テストに向けての忘備録

僕はテストで暗記するのがすごい苦手です。

なので、毎回いろいろなことを試しています。

今回は、この日記に今勉強していることを書き出してみようと思ってます。

まず、Products and services for consumerから行ってみよう。

1.Physical or mandatory requirements and adaptation.

1.1 product homologation. 製品の承認

規格変更は、その土地のローカル商品と標準的なサービスによって左右される。

例:電化製品は各国によって電圧が違うので、それぞれの規格に合わせるか、ユニバーサル対応しなければならない

法律、経済、政治、技術などの地域の特色に左右される

1.2 Green Marketing グリーンマーケティング

マーケティング活動における環境への影響

例:EUROの無駄なパッケージに対しての法的整備

アメリカの車事情(でかいやつから燃費のいいやつへ)

2. Products and culture 商品と文化

A product is more than a physical item: It is a bundle of satisfactions that the buyer received.

商品はそのもの以上に価値がある、それは買った人が感じる総合的な満足感である

味、色、歯ごたえ、使用用途、パッケージ etc...


満足感を向上させるために・・・

Nonphysical features of products are necessary.

2.1 Innovative products and adaptation


Innovation 革新

社会学的観点から、一部のグループの人にとってそれが新しいものであるとき

→認識するのに時間がかかる diffusion (その革新がどういったプロセスで拡散するか)が商品戦略二助けになる。

2.2 Diffusion of innovations

Everett Rogers 新しいアイデアを拡散するのに必要不可欠な要素

①innovation
②which is communicated through certain channels
③over time
④among the member of social system

革新に対しての5つの特性を分析する

①relative advantage (新しい製品が古い製品と比べて優れているところ)
②compatibility  (その場所の習慣や価値観に適合できるか)
③complexity (その製品の柔軟性)
④trialability (その製品を使うことによる経済的、または社会的なリスク)
⑤observability (商品の利便性の伝わりやすさ)

2.3 productions of innovation

most of new ideas are associated with the internet are being produced in US


3.Analyzing product components for adaption


Product component model

Core component, Packaging component, support services component

長い、割愛(でたらしゃーない)

4.Marketing consumer services globally

adapting product≠adapting services

4.1 Services opportunities in global markets

Tourist spent more than $2 trillion dollar

4.2 Barriers to entering global markets for consumer services

Protectionism 保護

自国の労働の確保

Restrictions on transborder data flows

data transfer (payment history, credit card info, income etc) in different countries

Protection of intellectual property 著作権とか

Cultural Barriers and Adaptation

文化的な障壁

5.Brand in international markets

世界的に広く用いられている名前、サイン、シンボルなど

一位は今はappleだったはず。

5.1 global brands

uniformly positive worldwide brand associations that enhance efficiency and cost savings when introducing other products with the brand name.

But not all companies believe a single global approach is the best.

5.2 National Brands

Nestle:global and country specific national brand

Ex. Unilever and Ariel by P&G

5.3 Country-of-origin effects and global brands

the influence that the country of manufacture, assembly, or design has on a consumer's positive or negative perception of a product.

なんか国によってそれぞれ製品に対するステレオタイプがあるよねってこと
中国の製品は粗悪だとか、イギリスの紅茶はうめぇとか。

Ethnocentrism 自民族中心主義
日本はこれが強(ry..)

5.4 Private brand
自社オリジナル製品 (日本だとトップバリュとか、セブンセレクトとか)

ここまでChapter 13 Products and services for consumer